FACEBOOK...

Komentowane artykuły...

Wrocław zdobyty! Wycieczka klas pierwszych gimnazjum ZS-P nr 3

W dniach 11-12 maja klasy 1A i 1B pod opieką p. M. Gładkiej, p. A Sordyl i p. B. Siwiec uczestniczyły w wycieczce klasowej do stolicy Dolnego Śląska - Wrocławia.

W czwartek wszyscy stawili się punktualnie na miejsce zbiórki, pełni podekscytowania i zniecierpliwienia. Nasza przygoda rozpoczęła się o godz. 7.00. połowie drogi  zatrzymaliśmy się na malowniczej Górze św. Anny. Zobaczyliśmy Międzynarodowe Sanktuarium Matki Najświętszej Maryi Panny oraz pomnik i amfiteatr - główne miejsce uroczystości poświęconych pamięci poległych w powstaniach śląskich.

Gdy dotarliśmy do Wrocławia, od razu skierowaliśmy się do zoo. Najbardziej zachwyciło nas  Afrykarium – unikatowy na skalę światową kompleks, przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu. Następnie obejrzeliśmy Halę Stulecia, Panoramę Racławicką oraz zwiedziliśmy Muzeum Narodowe.

Po zakwaterowaniu w hostelu i obiadokolacji wydawało się, że na nic już nie mamy siły. Nic bardziej mylnego! Wybraliśmy się na wieczorny pokaz fontann. W czasie ekscytującej podroży miejskim tramwajem podziwialiśmy wokalne możliwości bawiących się na Juwenaliach studentów. Największą radość sprawiły nam „biegi” przez niewielkie kurtyny wodne.

Drugi dzień naszych wojaży był równie udany. Zwiedziliśmy Stare Miasto i Ostrów Tumski. Podziwialiśmy zabytki z różnych epok, fotografowaliśmy słynne krasnale. Cieszyliśmy się miastem tętniącym życiem i swoim towarzystwem. Na zakończenie odwiedziliśmy Hydropolis- interaktywne muzeum. Jest to miejsce, w którym różnorodne technologie multimedialne, interaktywne instalacje, wierne repliki i modele ukazują wodę z wielu fascynujących perspektyw.

Do Kęt wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni. Trzeba przyznać, że Wrocław nas zachwycił, a pogodę mieliśmy zamówioną - cały czas słonecznie i bardzo ciepło.

Już nie możemy się doczekać kolejnej wyprawy.