FACEBOOK...

Komentowane artykuły...

MegaMisja w Łękach dobiega końca, cenne nagrody zostają!

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Łękach uczestniczy od września w projekcie MegaMisja, czyli cyfrowej edukacji w szkole i świetlicy. Wraz ze zbliżającym się dużymi krokami zakończeniem roku szkolnego, dobiega końca także realizacja zajęć.

Przypomnijmy, że były one prowadzone przez Ewę Gwiżdż – nauczyciela matematyki, zajęć komputerowych i technicznych w tej szkole. Odbywały się raz w tygodniu – w poniedziałki, w wymiarze dwóch do trzech godzin lekcyjnych tygodniowo. Odbiorcami były dzieci z klas I-III, które swój pozalekcyjny czas spędzały w szkolnej świetlicy oraz rodzice, którzy mogli śledzić cotygodniowe relacje z zajęć na platformie (https://platforma.megamisja.pl/swietlica/profil/220).

Od września do maja udało się zrealizować dziesięć z jedenastu cyfrowych, medialnych i informacyjnych obszarów kompetencji:

- Korzystanie z informacji,
- Dziecko w środowisku medialnym,
- Język mediów,
- Prawo,
- Kreatywne korzystanie z mediów,
- Bezpieczeństwo w komunikacji i mediach,
- Etyka i wartości w komunikacji i mediach,
- Ekonomiczne aspekty działania mediów,
- Kompetencje cyfrowe.
- Mobilne bezpieczeństwo.

Przed nami jeszcze realizacja zadań z tematu: Programowanie. Pomogą nam w tym jak zwykle wirtualni przyjaciele – Julka, Kuba i Psotnik, bohaterowie filmów, które oglądamy na prawie każdych zajęciach. Dzięki nim zdobywamy wiedzę niezbędną młodemu internaucie. Ale na tym nasza rola się nie kończy, po kolejnych etapach filmu przygotowanego do danych zajęć dostajemy różnorodne zadania. Wykonujemy prace plastyczne, piszemy bajki, tworzymy komiksy, kręcimy filmy, pstrykamy zdjęcia, odgrywamy scenki, słuchamy audiobooków, oglądamy filmy, gramy w gry, bawimy się wspólnie, dyskutujemy na poważne tematy i robimy masę innych fajnych rzeczy. Na pewno nigdy się nie nudzimy.

Mamy zapał do pracy nad kolejnymi wyzwaniami i motywację dzięki zdobytym w projekcie nagrodom. Najcenniejsze z nich to aż dwa tablety, pierwszy firmy Krüger&Matz, a drugi Lenovo. W tym roku wykorzystamy je na pewno do programowania podczas zajęć świetlicowych, na te lekcje dzieciaki czekają najbardziej, kiedy to spróbują swoich sił w kodowaniu w aplikacji ScratchJr! Do tej pory zazdrościły tylko starszym kolegom i koleżankom, które tworzyły animacje, gry, programy na zajęciach komputerowych. Ponadto szkolna biblioteka poszerzy swoje zasoby, trafi do niej duże pudło książek znanych i lubianych przez dzieci autorów. Wiele pozycji ma dołączone płyty CD, niektóre są w wersji dwujęzycznej, co na pewno zachęci młodych czytelników. Z kreatywnych zestawów plastycznych, wygranych dwukrotnie, korzystamy na bieżąco. Znalazły się w nich m.in. kredki, pisaki, farby, pędzle, bibuły, kleje, nożyczki, bloki, wycinanki, ozdobne dziurkacze, cekiny i wiele innych ciekawych materiałów plastyczno-technicznych. Dzięki nim powstają piękne uczniowskie prace. Świetlica wzbogaciła się też o piękne, nowe gry planszowe i karciane. Korzystając z nich miło spędzamy wspólnie czas, uczymy się zdrowej rywalizacji, integrujemy się. Wśród zabawek edukacyjnych, które trafiły do naszej szkoły są jeszcze: zestaw małego chemika, który wypróbujemy w najbliższym czasie oraz liczne audiobooki, których chętnie słuchamy leżąc na dywanie. Dla tak cennych i pięknych nagród warto było uczestniczyć w projekcie. MegaMisja to program nowoczesnej edukacji, który pomógł dzieciom odkryć dobre i bezpieczne strony technologii. Zachęcił ich do poznawania bezpiecznego Internetu oraz przygotował do korzystania z komputera i wykorzystywania nowych mediów w sposób kreatywny i pożyteczny. Przyjazna zabawa w cyfrowe laboratorium na pewno zapadnie uczniom na długo w pamięci. Żal będzie rozstać się z animowanymi bohaterami, a zwłaszcza z lubianym przez dzieci najbardziej – Psotnikiem.

Komentarze

Tutaj możesz zostawić komentarz aby to zrobić musisz być zalogowany. Możesz to zrobić tutaj...